Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 21 januari 2013

Bloggutmaning - småbord

Äntligen en bloggutmaning så att man kommer sig för att göra ett inlägg igen!
Tror att jag frusit inne och kurar mest ihop mig i kaminvärmen och startat om med att släktforska.
Nåväl, här kommer ett potpurri med småbord som finns i vår ägo....


Jag har inte tagit med stora bord så i matsalen finns då detta lilla trebenta bord som är så poppis bland retrofolket. Förmodligen för det är ju litet och nätt. Därmed lättplacerat. Den skarpsynte ser att julgardinen fortfarande är uppsatt  - Skäms på mig!!


I matsalen finns även ett serveringsbord. Det är i nån typ av metall som ser ut som trä...


Det har även en kontakt och vips så är det en värmehäll för att hålla maten varm under middagen. Tänk va det fanns mycket snyggt och praktiskt då, på den tiden, det begav sig!


Hallbord eller hallbyrå?! Strunt samma vad det heter, här är den ena iallafall.


och här är det andra. Båda står i hallen och till detta hör en hallspegel som ej kom med på bild.


I sovrummet har man ju, naturligtvis, ett sminkbord. Inte för att jag ägnar så mycket tid framför det men ändå....Ska det va så ska det....


Till sovrumsmöblemanget hör var sitt nattduksbord.


På nedre plan så har även mat-Tvn fått ett stringbord. Även om micron inte är tidsenlig så kan den ju åtminstone förvaras tidsenligt.


Ett litet bord med tidningshylla kompletterar stolarna i deras egna lilla hörna.


Ytterligare ett litet bord av typ avlastningsbord. Hundhårstussen under tyder på att jag har sysslat med annat än att städa...


Ännu ett extra bord har vi lyckats få plats med i "övernattningsrummet" på nedre plan.


Detta tidningsbord står just nu i garaget men brukar mestadels nyttjas i skyltfönstret med div. attiraljer på.


I garagetfiket har vi ju oxå cafe´borden. 7 stycken till antalet och är i 2 storlekar.För 2 eller 4 personer.


I "textilkammaren" har jag ett sybord. Speciellt anpassat för symaskin. Oerhört praktiskt och ergonomiskt utformat.
Ja det var vårt bidrag till småborden. Håll till godo!
Och ingen behöver väl fundera på om vi gillar teak... eller....

5 kommentarer:

  1. Ohh! Shit...ingen anledning att hänga med i denna uppmaning...har inte flyttat in alla småbord än...njuter ändå av alla era =)...you win!!

    SvaraRadera
  2. Tre rätt - inte illa pinkat*ler! Jo, vi har tre gemensamma nämnmare: det trebenta, övernattningsbordet(som jag inte visade-det är belamrat) och telefonhyllan,,,som är i källaren! Du har en fin blandning av bord - verkligen. Gillar cafe´bordet lite extra,,,om jag hade utrymme: vilken läcker blickpunkt!

    SvaraRadera
  3. Shit vad många bord! Och jättesnygga dessutom. Gillar fotöljerna oxå.

    SvaraRadera
  4. Oj! vilka bord sånt där gillas=) en skidåkarsmurf fick vara med på ett hörn...=)

    SvaraRadera
  5. Oj oj Det var minsann en stor samling av småbord! Vi har ett likadant tidningsbord som vi har vårt lilla barskåp placerat ovanpå. Måste säga att jag gillar serveringsvagnen med elutaget i.

    SvaraRadera